Produkty czekoladowe są wyjątkowo lubiane wśród osób w różnym wieku. Najbardziej oczywiście przyciągają najmłodszych, wiąże się to bowiem z wyraźnym upodobaniem dzieci do różnorodnych słodyczy, nie tylko kolorowych cukierków. Jednak także ci trochę starsi chętnie sięgają po czekoladę i inne tego rodzaju smakołyki, zwłaszcza w chwilach zdenerwowania albo gdy chcą się zrelaksować. Właściwości czekolady pomagają w podniesieniu koncentracji i zwalczaniu stresu, stąd warto ją spożywać każdego dnia (choć nie w dużych ilościach) i cieszyć się życiem. Z tego też względu czekoladowe cukierki i inne produkty są chętnie wykorzystywane przez twórców reklam lub osoby organizujące spotkania promocyjne, targi lub inne wydarzenia związane z wdrażaniem szczegółów ofert na rynek.
Zastosowanie czekolady może pomóc na uzyskanie szybszych i znacznie trwalszych efektów kampanii promocyjnej. Częstowanie produktami z czekolady, takimi jak czekoladki reklamowe, może zachęcić klientów do dłuższego pozostania w sklepie czy biurze, zwłaszcza gdy przyszli np. z dziećmi i maluszkom bardzo spodobała się możliwość kosztowania różnokształtnych słodyczy. Cukierki reklamowe wykonane z czekolady są przeważnie oferowane w postaci mieszanki o wielu smakach nadzienia, przez co losowanie jednego z nich może być bardzo ciekawym doświadczeniem – czasami trudno trafić na dwa identyczne, czasami natomiast większą część mieszanki stanowią jednorodne cukierki. Bardziej miękkie od twardych karmelków czekoladki reklamowe mogą być także nadziewane, ale wtedy stosuje się opakowania dla każdego pojedynczego produktu – jest to bardziej higieniczne przy założeniu, że degustacja będzie odbywać się z udziałem wielu osób. Najczęściej na opakowaniu czekoladki występują napisy reklamowe lub hasła, stąd takie słodycze stają się mini narzędziem promocji i mogą służyć jako ulotki informacyjne dla nowych osób zainteresowanych ofertą. Służą też jako miłe prezenty wręczane klientom w celu zapewnienia ich o tym, że są dla firmy ważni i potrzebni. Cukierki reklamowe oferowane są przeważnie w ilościach na tyle dużych, by każdy mógł bez problemu poczęstować się nawet kilkoma czy nawet zabrać parę ze sobą (na przykład dla dzieci). Jeśli są mniejsze, mogą wypełniać różne fantazyjne opakowania i każda osoba otrzymuje po prostu takie opakowanie z losową ilością słodyczy. Do pudełka bywają wkładane też ulotki lub wizytówki z danymi kontaktowymi, jeśli po zakończeniu wydarzenia ktoś będzie chciał skorzystać z którejś z oferowanych propozycji.