Dzięki wykorzystaniu balonów w reklamie można uzyskać naprawdę wysoką wydajność przekazu. Są wyjątkowo efektowne, stąd od razu przyciągają wzrok potencjalnego odbiorcy reklamy, która znajduje się na ich powierzchni. Specyfika balonu ułatwia wyeksponowanie treści, ponieważ po nadmuchaniu (często wykonywanym maszynowo, gdy balon jest spory i ciężki) całość napisu staje się widoczna w pełnej okazałości. Z powodu różnych rozmiarów, balony reklamowe uwzględnia się zarówno na spotkaniach promocyjnych i targach jako niewielki i niedrogi gadżet, jak też wykorzystuje w terenie do reklamowania produktów i usług z chęcią dobrego ich wypromowania.
Rozmiary balonu stanowią dość kluczową kwestię. Jeśli będzie on duży, wymagać będzie stosownego umieszczenia tak, żeby nie zakłócał np. swobodnego korzystania z ulicy bądź z pomieszczenia (zależy gdzie się znajdzie), jak również właściwie dobranych kolorów i zwrócenia uwagi na naprawdę wysoką estetykę. Mniejsze mogą być produkowane bardziej seryjnie, jednak i tutaj liczy się estetyczne wykończenie, jak również dobry wybór barw – napis reklamowy czy logo muszą się wyróżniać i być odpowiednio czytelne. Balony z nadrukiem niekoniecznie wymagają łączenia kilku kolorów, dość często są jednobarwne z kontrastowym napisem i takim samym logo. Wykorzystanie dużej ilości małych balonów może się udać wszędzie tam, gdzie umieszczenie jednego większego jest niewygodne bądź niewykonalne, na przykład w zamkniętych pomieszczeniach, na targach czy imprezach. Nieduże balony reklamowe łatwiej też wynieść, zabrać ze sobą, nawet nadmuchane nie będą stanowiły jakiegoś większego balastu, reklama na nich widoczna jest więc łatwiejsza do automatycznego „rozsiewania się” po świecie. Nie są to przedmioty o dużej funkcjonalności, ale cieszą (zwłaszcza dzieci), poza tym efektownie wyglądają i sprawdzają się w różnych okazjach. Można więc wykorzystać je jako balony z nadrukiem w roli głównej dekoracji na jakiejś imprezie, można wręczać w pakietach dzieciom (i nie tylko), można używać do wypuszczania wolno aż dolecą do jakiegoś celu… Możliwości jest naprawdę bardzo dużo. Charakterystyczna dla balonów lekkość gwarantuje łatwe przenoszenie zmontowanej z nich reklamy na dowolne odległości, podwieszanie lub zawieszanie na różnych konstrukcjach. Warto mieć na uwadze, że w ruchu balony prezentują się jeszcze bardziej efektownie, stąd jeśli jest możliwość uzyskania dodatkowego efektu np. pod wpływem wiatru, można się o to postarać i stworzyć reklamę na zewnątrz budynku.