Kiedy i gdzie częstować słodyczami?

Wykorzystanie w praktyce faktu, że ludzie lubią spożywać słodkie produkty, może okazać się użyteczne w reklamie. Stosuje się na przykład cukierki reklamowe służące jako lekka przekąska wszędzie tam, gdzie nie ma miejsca na jakieś bardziej obfite jedzenie, ale wręcz „wypada” coś zjeść pomiędzy załatwianiem różnych spraw. Można je podawać w dwojaki sposób: albo umieścić w kilku punktach pomieszczenia, najlepiej dodatkowo w bardzo efektownych naczyniach czy opakowaniach, albo też co jakiś czas roznosić, częstując i zachęcając do degustacji. Możliwe jest też wręczenie wszystkim uczestnikom miłego prezentu w postaci paczuszki cukierków firmowych.
Z oczywistych względów, słodycze reklamowe będą szczególnie mocno oddziaływały na najmłodszych. Elementem gry marketingowej może być więc zachęcanie dzieci do korzystania z produktów danej firmy poprzez oferowanie im smacznych cukierków zupełnie za darmo. Resztę zrobią już same dzieci, ponieważ na pewno znajdą sposób na przekonanie rodziców do robienia zakupów w konkretnym miejscu czy też podjęcia jeszcze innej interakcji z daną firmą. Darmowe cukierki zawsze są miłe, przy czym jeśli służą jako nośnik reklamy, nie będą jakieś specjalnie wymyślne – stosuje się raczej proste, aczkolwiek skuteczne rozwiązania. Koszty mogą rosnąć, gdy reklamowany produkt jest sam w sobie drogi i potrzebny, jednak do celów zwykłych promocji doskonale nadają się czekoladowe cukierki z gładkim nadzieniem bądź też jakieś landryny. Czasami posiadają wytłoczenia pozwalające zidentyfikować logo firmy bądź wiążący się z nim znak graficzny. Jeśli takie coś nie funkcjonuje, możliwe jest tez użycie treści reklamowej na opakowaniu cukierków (to jednak opcja o tyle mało opłacalna, że niektórzy będą tak zaabsorbowani dostaniem się do środka, że opakowanie po prostu zedrą i wyrzucą).
Częstowanie cukierkami ma bardzo dużo sensu. Słodycze reklamowe mogą być wtedy efektownie ułożone np. na paterze, z którą będzie chodzić jeden z przedstawicieli firmy, przeważnie kobieta (dotyczy to intensyfikacji wrażeń wizualnych). Nie lepią się, nie są w żaden sposób zgniecione, a każda zainteresowana osoba może wziąć sobie jeden z takich produktów. Przy okazji przedstawiana jest np. oferta bądź uczestnicy spotkania korzystają z materiałów papierowych specjalnie przygotowanych przedtem. Wygląd, jakim charakteryzują się cukierki reklamowe, jest wtedy bardzo ważny, bo zyskanie pozytywnych skojarzeń może być kluczowe dla powodzenia całej promocji i jeśli uczestnicy będą niezadowoleni, najprawdopodobniej takich skojarzeń nie nabędą.