Skuteczna promocja produktu wiąże się często z poszukiwaniem nowych i oryginalnych rozwiązań. Poszukując jak największej grupy klientów, którzy będą charakteryzowali się właściwym stopniem przywiązania do firmy, trzeba odpowiednio wcześnie przekonać ich o możliwościach spełnienia wszelkich (konkretnych) potrzeb. Zadanie może wydawać się trudne, ale prędzej czy później każdy przedsiębiorca musi się z podobnym zmierzyć i przeważnie wywołuje to oczekiwane rezultaty.
Oryginalne rozwiązania służące promocji mają za zadanie wyróżnić daną firmę i jej ofertę pośród innych podobnych i w określonym stopniu konkurencyjnych. Dość często wykorzystuje się w tym celu tzw. gadżety reklamowe. Jak się niejednokrotnie okazuje, sama idea gadżetu jest wysoce skuteczna, jednak nie zawsze wybierany jest właściwy sposób jej realizacji. Tymczasem klientów można znaleźć zupełnie przypadkowo, oferując jako „wabik” na przykład coś wyjątkowo smacznego do jedzenia, chociażby… krówki. Tą metodę stosuje się nawet z wykorzystaniem kontrastu, gdyż krówki reklamowe niekoniecznie dobrze komponują się z ofertą firmy – za pomocą tych smakowitych cukierków można nawet promować wyroby ze stali, chodzi bowiem o zachętę, a nie o zapewnienie grupie przyszłych klientów darmowego produktu z branży. Krówki nie mogą jednak brać się znikąd. Najlepiej je podać jako swoisty poczęstunek na jakimś spotkaniu chociażby promującym coś nowego – takich okazji nie brakuje, a zawsze można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Krówki reklamowe są wtedy miłą przekąską towarzyszącą rozmowie i wyzwalają przyjemne skojarzenie zachęcające do ponowienia kontaktu z firmą. Podobnie działają newslettery, w których każdy z grona potencjalnych klientów może znaleźć coś przydatnego, z tym że cukierki i ogólnie słodycze reklamowe wzbudzają dodatkowo wrażenia pozostawiające w tyle rozsądek. Zachęcanie smakiem oraz specyficznym zapachem krówek to metoda wręcz nielegalna z uwagi na wyjątkową skuteczność. Wymóg jest jeden – klienci muszą lubić krówki. Sposób podania tych smakołyków może dodatkowo podnieść możliwy efekt, łatwo to wywołać np. efektowną kompozycją na szwedzkim stole czy też podawaniu wszystkim krówek na ładnych talerzykach (czasem również jadalnych – coraz częściej wykorzystuje się w takich celach dekoracyjne wafle). W niektórych firmach poczęstunki mogą roznosić atrakcyjne hostessy, w innych lepsza okaże się zasada „każdy bierze co chce”, czyli klientom udostępnia się cukierki i inne produkty w wyznaczonych miejscach, skąd mogą je brać do woli.