Ponad dachami

Najlepsze miejsca na reklamę

W sieci napisano bardzo wiele o reklamie oraz marketingu. Dla jednych marketing to płaszczyzna gdzie liczy się kreatywność, zaś inni tworzą agencje reklamowe tylko po to, aby kopiować czyjeś pomysły i sprzedawać je jako swoje. Postanowiliśmy sporządzić coś w rodzaju rankingu najlepszych miejsc na reklamę. Jesteśmy przekonani, że po zapoznaniu się z tym artykułem otworzą Wam się oczy na coś, co jest znane od dawna i przede wszystkim bardzo skuteczne.

1. Balony reklamowe

Balony z nadrukiem nie są w naszym kraju zbyt popularne. Są ku temu powody. Po pierwszy balon nie kojarzy nam się z niczym innym jak „ze zrobieniem w balona”. Szkoda, że większość naszych rodaków ma takie przemyślenia. Dzisiaj balon jest doskonałym gadżetem na którym można umieścić reklamę. Balony można zamówić w każdej agencji poligraficznej. Wystarczy na nich wydrukować hasło lub stworzyć specjalną grafikę reklamową. Takie balony się pompuje, zanosi do sklepów i czeka, aż dzieci lub dorośli rodzice zainteresują się darmowymi gadżetami. Oczywiście można wykorzystać też balony z helem, które przez całe dnie wiszą nad miastem. Taka forma reklamy kosztuje jednak sporo pieniędzy, choć zasięg ma globalny. Przeciętnej wielkości balon helowy jest w stanie wzbudzić zainteresowanie wśród 20% społeczności miasta. Jeśli miasto liczy milion mieszkańców, to prawdopodobnie więcej niż 200 000 ludzi będzie miało okazję zobaczyć reklamę. Czy to napędza gospodarkę? Oczywiście, że tak i to bardzo szybko.

2. Ponad dachami

Wieżowiec to konstrukcja, która rozpoczyna się od 100 metrów wysokości. W wielu Polskich miastach znajdziemy tak wysokie budynki i są one doskonałym miejscem na umieszczenie reklamy. Wiadomo nie od dziś, że dzierżawa jakiejkolwiek przestrzeni reklamowej jest droga. W przypadku dużych wieżowców za dzień emisji reklamy możemy wydać nawet 2500 złotych. Taki marketing jednak się opłaca, ponieważ z grona 100 firm aż 98% jest zadowolonych. To świadczy tylko o skuteczności tej formy reklamy.

„Ponad dachami” to zdecydowanie najlepsze miejsce na dobrą, innowacyjną i wyróżniającą się reklamę. Bardzo wiele firm z branży IT decyduje się tylko na ogromne plakaty na wieżowcach. Również wielkie koncerny samochodowe są na tyle bogate, aby zamówić sobie roczny lub dłużej trwający spot reklamowy. Liderem jeśli chodzi o reklamy na wieżowcach jest w naszym kraju spółka P4 czyli firma Play. Play wydaje zdecydowanie najwięcej pieniędzy na reklamę spośród wszystkich operatorów telekomunikacyjnych w naszym kraju. Szacuje się, że 35% przychodów firmy Play zostaje zainwestowanych w reklamę. Mowa tutaj o wielu setkach milionów złotych lub nawet Euro.

3. Elektroniczne billboardy

W każdym większym mieście naszego kraju znajdziemy parking, a na tym parkingu wielki billboard ze slajdami. W roku 2014 najwięcej kolorowych ekranów zamontowała firma Tesco na swoich parkingach. Jeden dzień emisji reklamy na takim billboardzie to wydatek rzędu 100 złotych. Bardzo wiele firm decyduje się tylko i wyłącznie na ruchome billboardy argumentując swoje stanowisko tym, że taka forma marketingu zawsze gwarantuje zarobienie dużych pieniędzy.

Oczywiście w zależności od miasta oraz gęstości jego zaludnienia cena za emisję reklamy będzie różna. W ruchliwym mieście Warszawy jeden dzień emisji reklamy to wydatek rzędu 150 złotych. Za reklamę w Mielcu na parkingu Tesco zapłacimy 50 złotych, no ale miasto liczy tylko 60 000 mieszkańców.

4. Internet

Internet nie jest już tak piękny, jak był dekadę temu. Dzisiaj za jeden spot reklamowy w sieci musimy wydać ponad 2000 złotych. Serwisy typu Onet, Interia czy WP zarabiają ogromne pieniądze na emisjach reklam mimo, że klienci nie zawsze są zadowoleni z efektów. O wiele ciekawszym rozwiązaniem będzie zamówienie bannera reklamowego na często odwiedzanym blogu. Wydatek za 1000 wyświetleń reklamy kosztuje 50 złotych, czyli całkiem niewiele. Bardzo ciekawe są też kampanie mailingowe. Za dostęp do bazy 100 000 osób trzeba zapłacić ponad 1000 złotych, ale mamy tutaj gwarancję, że faktycznie aż 100 000 osób dostanie od nas wiadomość reklamową i być może 10% z nich zdecyduje się na dalszą współpracę lub zakup jakiegoś produktu.

Od 2011 roku w Internecie reklamy są o wiele droższe, niż dekadę temu. Spory związek ze zmianami cen ma obecność kilku tysięcy agencji reklamowych, które są przekonane, iż ich działania są zdecydowanie najlepsze i najbardziej skuteczne. Niestety, ale jeśli chodzi o samą skuteczność, to zależy ona jedynie od miejsca gdzie kupuje się lub gwarantuje reklamę. Wiele firm zajmujących się marketingiem korzysta z tych samych źródeł reklamy co inne firmy. To powoduje, że skuteczność spada z roku na rok i suma summarum podnoszą się ceny. Ci, co mają najlepsze miejsca do reklamy zarabiają dzisiaj naprawdę dużo pieniędzy.

Cztery wyżej wymienione formy reklamy są naszym zdaniem najskuteczniejsze. Nie kosztują bardzo wielu pieniędzy, ale dają potrzebną przestrzeń do przeprowadzenia kampanii. Osobiście najbardziej ciekawi nas przyszłość balonów reklamowych. Zachęcamy do czytania innych naszych artykułów.